La Tomba del Sitjar es una cavitat emblematica del Ripollès, no es gaire visitada degut a les deixalles que resten a dins des de fa anys, posant en perill els aqüifers.
Jornada adreçada a tots els clubs catalans federats per a promocionar la conservació de les cavitats, es una activitat que pretèn concienciar sobre la problemática dels abocaments, en aquest cas ramaders, al medi subterrani.
Per aquesta neteja contem amb la col•laboració de l’Ajuntament de Camprodon i el Grup de Suport de Muntanya dels Agents Rurals.
La activitat estara limitada a 10 espeleolegs, ja que es tracta de un avenc i no es pot massificar, per la qualcosa preguem que sigui 1 o 2 persones per club interesat. La inscripció la podeu fer trucant al telefon indicat.
La ubicació de la cavitat es el Coll del Sitjar, al costat de la pista que del Camping de la Vall de Camprodon porta a El Sitjar.
Se adjunta iconografia de l’itinerari, la pista es apte per tota clase de vehicles.
Imprescindible l’equip d’exploració complet, guants i si pot ser alguna saca vella
per evacuar les deixalles.
Lloc: La Tomba del Sitjar (-54 m) al terme de Camprodon (Ripollès)
Organitza: El Departament d’Ecologia i Protecció del Medi Subterrani de
La Federació Catalana d’Espeleologia
Data: 23 d’octubre de 2011-09-13
Hora: A les 9,30 hores
Telefon de contacte: 610610749 (Enric)
Trobem el càmping, seguim tot dret.
Passem per sota d'un viaducte.
Desviació cap el Santuari del Remei. Seguim recte.
Un altre desviació cap El Remei. També la deixem.
Després d'una cleda hem de seguir cap a Oix.
Desviació del Sitjar, al davant tenim un abeurador pel bestiar, i l'avenc Tomba del Sitjar.







No hay comentarios:
Publicar un comentario